25 November 2008

WAR PIGS

Bukan gua nak citer pasal lagu Black Sabbath...tetapi gua nak citer pasal citer baru2 nie. Lu org kenal tak binatang yg namer yer BABI?...Sejak dua menjak nie hangat betul kisah babi nie.

Ada dekat sepanglah dekat melaka dekat kedah banyak pulak babi kat malaysia nie. Setahu gua tak pernah jumpa pun taman2 atau pun kat mana2 yg tepi highway. Tu pun nak kena pergi ZOO baru nampak. Rupa2 yer berlambak binatang tu kat malaysia. Mengapa selama nie low profile babi nie sekang nie banyak citer dekat tv. Macam ada tak kena jer.

Rupa2 nyer babi pun dah terbabit dalam politik negara kita. Untuk menjadik bahan menjatuhkan satu pihak. Mengapa zaman BN tak der isu babi. Tapi zaman Pakatan Rakyat babi jadik isu. Di Sepang babi saner sistematic tapi kat melaka kepala babi pun ader kat laut (kawan gua cakaplah). Sekarang saper giler babi...sebok kat sepang tapi kat melaka aper citer bro? Bukan nak cakap saper betul saper salah yg gua tak puas ati yer tokey2 babi satu aper tak der tindakan. Gua pegi himpunan BERSIH turun jer LRT kena pemedih mata. Pergi ladang babi tokey babi tunjuk sangkar babi pihak berkuasa berundur. Tokey babi dah tau kelemahan org melayu babi apa yg kene mengena babi org melayu akan berundur. Dosa ker kalau pegang babi bole samak lah...abis pukul org, simbah air, sembur pemedih mata kat org tua yg berhimpun tak dosa ker. Lu tua esok lu pikirlah sendiri.

Dalam hidup kita pun kita cakap babi tu betul...tak caya. Apabila lu org marah kat apa2...Lu org akan cakap "Babi betullah" bender tu..Heh!. Maknernya babi tu betul saper salah sekang nie? Gua tak salahkan perternakan babi sebab org cina makan binatang tu takan lu org nak menghalang yer. Saperlah lu org dihati mereka. Tapi biarlah beradap skit hormat org islam....tu jer. Dulu kat ampang ada pasar sebelah jual babi sebelah jual ayam giler babi punya pasar. Last2 pasar tu org panggil pasar babi..tapi itu dululah sekang ok dah. Tu pun ader org komplen...nak tunggu komplen baru halang. Dulu lu org makan ayam kat pasar tu camner citer nyer? Troley kat pasaraya yg ader jual non halal camner? Troley tu jugak org beli babi letak dalam tu...lu org ambik lu org pakai. Duit kita sekang nie berpuluh2 org pegang...isk!

Gua ada kawan cina dia nie suka memancing kalau memancing mau seminggu kat laut. Dia cakap "kita olang cina makan babi sama pompuan tak bole dipisahkan selupa kuku sama isi...tapi jikalau memancing ha...satu minggu atas bot ha makan ikan sama sayur looo tala untung loo...<----gua tambah kasik sedap skit baca. Kita olang tulun ha dali kapai ha kita telus calik babi lo..." Gua cakap itu babi sedap ka....dia cakap sedap..kalau sedap lu makanlah. Dah makanan dia org tak der hak lu org nak halang....

Dan ader persoalan sekang nie...

APA BEZANYA BABI ZAMAN BN DENGAN BABI ZAMAN PAKATAN RAKYAT?....

...'member gua cakap babi zaman BN tak masuk TV tapi zaman Pakatan Rakyat masuk TV.


Apa pendapat lu org tentang persoalan gua di atas....?


Regular damn Kid

"Barakat Salamat"

3 comments:

Anonymous said...

populariti babi mengalahkan artis2 mesia skanggg....





adinda amiro

sW33tdARLiNG said...

idup BN!!

Princess Buttercup said...

Maksudnya...Pakatan Rakyat telah berjaya mem"Fofular"kan babi...hehehe...

idup babi...eh...silap lak...
Idup....hmmm...apa2 je lah..