24 November 2008

KAWANN.. owhh KAWAN

Kawan..oh kawan...

Hari tuh masa balik dari Majlis resepsi one of my schoolmate.. aku terpikir..
Menda-menda yang aku pikir tuh sama lah dalam fikiran abg Jembz jugak..

Abg jembz cakap aku bertuah masih contact lagik ngan member2 sekolah menengah.. padahal sekolah aku tuh kat Ganu sana.. tapi reunion apa ker sume kat kl.. Owh yer.. Sekolah paling mantap dan gelemer lam Teganu.. Sultan Sulaiman.. yang sekoloh laing osoh beng angen ar!!kena terima hakikat Jadi bile dah gelemer mestilah budak2 sekoloh nin sume kerje bagus2 kat KL kan..in fact ramai gok dari mereka mmg asal dari KL.. aku?? budak Jalan Kamaruddin pastuh pindoh ke Medan Jaya jer..

Wokeh intro telah melampaui batasan...citer pasal. kawan.. mmg lah aku cakap, kawan selagi bujang akan berhubungan, aku harap kekal la.. magic nya kawan, bile masa bujang dan dah nak tua nin nin la persahabatan makin erat, kalah masa jaman2 sekolah dulu.. walaupun ada antaranya dah tak berstatus bujang lagik.. aku salute kat kawan-kawan aku...

Tapi, aku rasa ia akan pudar sebaik sahaja kite dah tak de nak menghadiri majlis persandingan sesiapa lagik.. bile sume kawan2 yang dah bujang tukar status kepada 'married' aku rasa lah...sebab aku ada testimoni nya..

Dulu, aku ada sekumpulan kawan baik mmg tak main lah kawan baik soang dua jer ke8-8 oang kawan baik, masa study kat UM dulu, disbbkan abg jembz yang gatal sebab dia dah tua dah pun, aku yang kawenn dulu, walaupun baru umor 23 tawun, so mmg lah best giler, kenduri pertama lah dalam geng, di Teganu sanggup kawan2 aku redah.. lepas aku kawen..dah dapat anak, masing2 dah gelabah.. mule lah mereka yang lain pun kawin satu persatu.. memang happening seh.. tiap tiap coti sekolah syik kenyang makan nasik minyak, pastuh sekang.... sume kawan dah kawen.. ha... kan dah senyap... nak tanya khabar pun susah, masing2 sebuk ngan komitmen masing2.. aku kata kat oang padahal aku lah jugak yang sebuk tahap gaban

So.. berkata ku kepada abg Jembz, sedih sangat dia sebab member2 die sume dah lost contact buat hal masing2.. "jangan risau, saya pun akan mengalami nasib yang sama ngan abang.. bile umur saya cam abang nantila", entahler.. agaknyer abg Jembz lupa yang aku ngan dia generasi lain-lain... aku tersangat muda.. dan dia tersangatlah tua... tapi die selalu kata.. sume oang tak percaya ngan umur dia.. katanye dia awet muda.. dan aku plak awet tua..hehz!!

Apa-apa pun, kawan oh kawan.. persahabatan ini manis terasa pabila kite bersama, tapi bile dah renggang rasanya seakan teh tak cukup gula.. pastuh bile dah lama sangat tak jumpa, dan terserempak kat mana-mana.. dia akan terasa umpama teh yang kelat pula..

Harap-harap tak berlaku pada kita...

Cik Zura
-Hate us or Love Us-

3 comments:

ijan said...

bile member dah kawen mmg cam tu. nk jumpe time raya pun susa. ape bole wat. kn diorg ada komitmen lain...

sW33tdARLiNG said...

aku tidak begitu!

kan kan kan?

Anonymous said...

huhuhu abg jemz dah tua rupanyaaa...



adinda amiro