20 November 2008

TOL PUN TURUN...

Adei.. betulke kadar tol pun dah turun.. melompat lah sekalian manusia yang salu dok lalu PLUS tol kan... semalam masa kuar berita tol turun tuh sume oang tarik nafas lega lah kunun nya.. yeay..yeay tol dah turun.. apa lagik yang koang nak??? aku dah turunkan minyak, aku dah turunkan tol.. huhz!

Cuba koang baca habis2 dulu, tol bukan turun ye cik kak.. tol tetap gituh jugak... jadi yang jadi regular user Lebuhraya Utara Selatan dan Elite Highway yang terkinja--kinja dapat brite tol turun tuh..tarik balik lah kinjaan anda tuh.. buat semput jer.. buat letih jer.. sebab itu hanya diskaun yang diberi hanya pada waktu malam jer...

Jadi, sebenarnya yang manusia duk concern sangat pasal harga tol yang turut naik tuh adalah bile kite takde pilihan lain nak sampai tempat kije ngan cepat melainkan kena gakz lalu pondok keramat yang memintak duit..supaya perjalanan adalah cepat, sampai kat opis cepat, menjadi pekerja yang cemerlang dan terus dapat naik pangkat...(ada kaitan ke hah?)

Jadi, siapakah yang bekerja pada waktu malam? berapa kerat jer yang kije waktu malam nin..?? jadi apakah sebenar tujuan diskaun-diskaun nin..?apa lagik diskaun pada waktu malam nin? menggalakkan oang berjalan malam ker? balik kampung malam2? atau apakah?

Sebenarnya.. apa koang rasa ek?

Ke aku yang tak mensyukuri nikmat?

Tak jugak kan..?

Barakat Selamat!

4 comments:

Anonymous said...

apsal xde org komen ni jemz? bior le aku yg komennnn.....

tol ni masalah betulll....

kite kekalkan perhentian2 tol,tiba di Tol, org kat tol tu plak bagi duit kat kite...amacammm????setuju?

aku rasa kerajaan kena pulangkan balik duit2 rakyat turrr....

PEMINAT IBU TUNGGAL MESIA!
adinda amiro

Princess Buttercup said...

sib baik aku gi keja tak kena tol..

eLLy said...

i sokong coz, laki aku kerja ada shif soo klu shif petang balik malam tu bila lalu tol dpt discount
:).. klu kata nak menggalakan orang merayau malam2 tu kena tepok dada tanya selera lakan :)

Yaya said...

apsai ko tuko link blog zura..