18 November 2008

HARGA MINYAK TURUN LAGIK

Semalam dapat SMS dari member cakap cengginin :

RM 0 KL 17/11:Harga Petrol & diesel kurang sebanyak 15 sen masing-masing mulai esok 18 Nov - TPM Najib Razak / BERNAMA

Hahahah.. bini aku kata dia semalam baru lepas isi minyak penuh. Patut tak ralat sangatlah kan sebab dia pun pakai Viva.. memang jimat minyak..auto sekali pun, memang jimat lagik...

Hah! Aku ingat dulu betulke alasan minyak dunia naik yang nyebabkan kite nya harga pun kena naik minyak.. Sebab kalu ikut logik, kite pun pakai minyak sendiri jer.. ada kat Negeri Kelahiran bini aku tuh, Teganu.

Tapi bila dipikir-pikir plak, punya lah harga minyak naik melangut harituh, sume org marah-marah. bile turun pulak senyap-senyap.. ha ha ha.. padahal bukan senyap sebab apa.. sebenarnya rakyat pun dah mereng mikirkan.. kalu dah harga buleh tuwun..kenapa dinaikkan at the first stage?? Hah..korang mesti cakap sebab depend pada harga minyak dunia kan??Tapi betulka alasan tuh..kaji tengok..

Mereng jugak nak mikirkan..??

Naik salah tuwun pun salah...

Tapi tulah pembangkang yang pintar boleh melahirkan pemimpin yang tangkas..

Makaseh pada Anwar sebab janjikan harga minyak turun kalau dia memerintah..

At least..ini hasilya yang kite dapat..

Faham-faham sediri lah ye..

Barakat Salamat!!

5 comments:

Princess Buttercup said...

hargma minyak dah turun, harga barang lak tak nak turun...nasik lemak kat depan opis tu pon dah naik 20sen... kasi turun lah...apa lagi?

Anonymous said...

aku benggang tahap gaban nirh!!! walaupun aku x guna minyak petrol(sbb x guna kenderaan) tp tahap benggang kpd kerajaan ttp tahap gaban!!!!sebenarnya harga minyak dunia dah lama turun tau,tapi Mesia je yg terkedek2 turunkan harga minyak secara berperingkat2!!! pebarang dude!!!!

masa naik harga minyak mcm roket!!!
masa nak turunkan harga minyak mcm semut!!!!!

ini semua ada agenda tersendiri!!!!
ada semut di balik mee!!!!
huh itulah kerajaan UMNO namanya


ADINDA AMIRO(TOK cIAKZ)

Zu Ismail said...

princess : abg jembz kat cetak mmg bz nak jawab komen. ntah hapa-hapa.. uihkz..jangan beli jer nasik lemak tuh.. kite wat sdiri.. he he he..tak pun beli ngan kak janet jer...

Zu Ismail said...

tok ciakz : sabo yer...

Anonymous said...

nasib baik la bini ko sabarkan aku kalau idak aku dah bakar semua stesen minyak kat mesia ni....eh jemz bini ko ade adik pompuan x?kalau ada kenen2kan pada aku,boleh kita bersaudara kannn hehehehe...

ko pun tau jemz zaleha dah kawen ngn abang rafizam...dgr citer abg rafizam tur tukang masak....iyelah aku ni sapeerr kannnn x tau masak....

masak air tau larrrr egegegegege...

utk mengubat hati ku yg lara ini aku akan cari seorang janda anak 2 utk mengisi kekosongan hidup ku.....

ko doakan aku dapat janda ye jemz....

lagi satu aku nak tolong ibu2 tunggal kat mesia ni....

dgr citer peratusan ibu tunggal di mesia meningkat.....kesian dia org kannn jemz...eh ko takmo tolong ibu2 tunggal kat mesia ni ke?

syhhhhhhhh jgn bagitau bini ko.....kalau kalau bini bagi lampu hijau apa salahnya kannnn egegegegege

PEMINAT IBU TUNGGAL MESIA....
ADINDA AMIRO(Tok Ciakz)