19 November 2008

MINGGU AKHIR CIKZURA DI OPIS

Kenapa awok gi cari kerja lain dan benti meninggalkan opis yang dah 6 tahun nin?

My answer : Sebab bermula 5 tahung lepas, saya syik duk kat kontraktor bermula sebagai assistant qs, pastuh setahun kemudian jadi qs plop kat company PMC/Kontraktor/Turnkey Kontraktor bla..bla..bla.. Jadi, saya punye step pasnin.. mmg nak duk di tempat yang selesa, end user/client contohnya, ataupun mungkin juga sebagai penyumbang ilmu... For overall conclusion.. its for my career enhancement...

Okeh... apa pilihan aku kalau tidak berjaya duk di tempat client/end user??

Hehz! Aku nak sambung blajar.. nak buat master kununnya, or whatever related discipline yang membuleh kan aku mengajar dalam bidang nin.. pastuh start untuk jadi penyumbang ilmu...

Apa masalahnya???

Aku ada anak yang comey-comey, yang memang berkelakuan amat santun sekali untuk memberi 'dorongan' supaya aku cepat tidur, cepat melenting dan marah.. dan cepat juga naik hangin kat Abg Jembz yang salunyer buat-buat tak dengar jer time aku marah anak...

Jadi, sesungguhnya usaha murni aku untuk memberi sumbangan di makbulkan Tuhan, aku dah dapat jalan pintas ke arah itu... kerja baru yang aku bakal tempuhi ini mungkin adalah lebih mencabar tetapi disulami dengan pahala-pahala menguruskan amanah umat islam.. Insya Allah

Berlainan dengan...

Kerja aku yang sekang yang mungkin terdedah dengan resipi-resipi tipikal kontraktor Malaysia, yang mark-up situ untuk oang tuh dan mark-up sana untuk oang sini (no,no,no bukan aku.. aku refer kepada industri pembinaan yang tak lari dari situasi tersebut, okay) dan mungkin juga telah termasuk dalam golongan hapa ntah diluar kesedaran kita...

Tapi.. duduk di posisi aku sekang di opis ini setelah 6 tahun, mmg hebat dugaan. semakin kita nak lari dari menda2 yang menyalahi hukum syarak, semakin pulak menda tuh mengejar akuuu... ohhh!! nehi he!!!

So kawan2 ku sekalian, minggu ni aku last kat opis ni. miss giler aku ngan bilik yang baru aku duduk 11 bulan nin, sedangkan bilik dan the whole floor nin team aku yang handle sume nyer termasuk interior.. ikan2 aku?? sekor dah mati dan kejung.. tinggal lagik 2.. dan ada tetamu baru plak lagik 3... aku tinggalkan untuk sapa yang menghuni bilik aku nanti.. ko jaga ikan tuh elok2..nama dia dollah, tipah wak seman, mail ngan abu..herm....

Yang tanya aku akan berhijrah ke mana.. yang pastinya travelling time aku makin bertambah.. sebab dulu Ampang-pj, yang akan datang nin Ampang-Shah Alam...

Organisasi apa yang aku kerja, adek beradek gak ngan comp aku kerje sekang, tapi tempat oang jaga amanah oang...

Aku bersyukur kerana Tuhan memudahkan perjalanan hidupku, berkat kesabaranku Dia bagi aku jalan pintas, tapi aku tetap memohon kepadanya, berkatilah rahmah yang diberikan, janganlah Dia memesongkan hati aku, setelah aku duduk di tempat yang benar....

Wallahu Alam..

-Hate Us or Love Us-

3 comments:

risanur said...

semoga pengalaman yg zura dpt kat tmpt keja ni menjadi panduan hidup di dunia..insya'allah setiap manusia perlukan perubahan...

ni blog suami dan isteri ke??

Zu Ismail said...

risanur : yer.. suami dan isteri.. he he he

Anonymous said...

semoga puan azura berjaya dalam bidang yg diceburi.....

semoga menjadi isteri yg solehah dan disayangi oleh suami,family n semua orang....

AMINNNN


ADINDA AMIRO