21 November 2008

666 aku 333

Lupakan TOL Lupakan Minyak....Aku nak tanya kowang pasal keje. Kowang suka tak keje kowang sekarang nie. Mesti suka yer tak. Kalau tak suka takan kowang keje mesti duk umah yer layan DVD ker. Tapi persoalannya sekang nie keje kowang buat tu adakah memuaskan hati kowang. Dah nama makan gaji apa yang disuruh kita buat jerlah tapi mengikut kemahiran kitalah takan suruh benda yang tak der kene mengena ngan kemahiran kita. 

Baru-baru nie syarikat aku memasang CCTV ... merata2 ada CCTV ada jer pintu ada CCTV. Mengapa begitu banyak CCTV apsal dia org tak percaya kat pekerja ker? Sebelum kita tuduh syarikat yang bukan2 baik kita munasabah diri kita dulu betul ker kita nie ataupun kita telah melanggar kebebasan yang kita dapat dulu. Tengok cermin sebab cermin takan menipu, apa yang kita tengok itulah kita. Orang lain buat palat kita yang menanggung itulah hakikat yer. Keseronokkan keje bagi aku dah kurang skit...tu pun nasib baik ader main takraw hari selasa ngan khamis dapat jugak kurangkan stress. Semalam hari khamis (20/11/08) aku main takraw dalam hujan seronok jugak main takraw dalam hujan macam org giler...heh! Masa sekolah dulu aku ada wakil sekolah main takraw form 3 sampai form 5 tapi tak pernah pulak main dalam hujan . Kalau tempat lama aku duduk dulu kalau hujan kita org main bola. Nie kalau member2 lama aku tau main takraw dalam hujan mau dia org gelak giler babi punya. Masa aku type blog nie budak2 opis aku masih bercerita tentang kehebatan kita org bermain takraw dalam hujan. Kalau PSM tau nie mau dia org serapkan dalam team malaysia. Panjang pulak aku citer pasal takraw (nie bukan citer pasal takraw ). Setiap kali aku lepark dgn budak2 opis aku dia org bersunggut pasal CCTV. Releklah tak buat salah takyah takut buat cam biasa jer . Takut CCTV buat apa kita nie ha dari kita lahir sampai besar kita dah ada CCTV perhatikan kita...tu lagi kita patut takut. yang aku tak puas ati yer bukan pasal CCTV tapi pasal setiap pintu opis aku ditutup...pelik dah ada CCTV tapi ada beberapa pintu ditutup (macam tak percaya CCTV jer). Manalah tau kot2 ader berlaku kebakaran aku rasa ramai jugak yang kena pijak yang badan2 kecik ler yang badan cam aku nie standard gerak gempur jer. Pihak berkenaan patut fikir balik tindakan dia org tu. Nie yang terbaru pulak aku dengar citer tapi dah dicuba beberapa PC kat opis aku software yg bole lihat apa yg kita buat kat monitor apar ntah nama software tu. Untuk keje pematauan itu ader beberapa org telah dilantik tapi tu bukan persoalannya (aku pun tak tau saper). Persoalannya sekang nie saper pulak nak pantau dia org yg tugasnya memantau keje org. kamonlah wey lu pun pekerja jugak makan gaji jugak cam aku dan kawan-kawan aku...apa barang semua nie!

Aku bukan nak kondem saper-saper kita semua keje nak dapat rezeki halal. Kita sendiri telah merogolkan kebebasan yang syarikat kita berikan salah saper sekang nie? Suka atau tidak itulah hakikatnya org lain buat bangsat kita yang menanggung.

Kalau aku jadik tokey pun aku buat camtu “Duit sampan aku hilang, sampan aku pecah, mata aku lebam”.

Regular Damn Kid
"Barakat Salamat"



3 comments:

Princess Buttercup said...

Aku pon sebenarny tak puas ati ngan isu CCTV nih, bukan aku tak suka wajahku dirakamkan...tapi aku tak puas ati sebab kalau la diorang ni boleh memperabihkan duit utk menyediakan perkhidmatan CCTV nih, kenapa diorang tak leh nak berbelanja sikit utk kemudahan di opis aku...contohnya ruang kami kecik, "Working Table" pon tak de, Meja aku lagi la...drawer pon tak de... Hmmm... ni yg aku musykil nih...

fadzil hafiz said...

lu mantap eh main takraw?bagi gua hand stand satu kali...

Anonymous said...

assalammualaikum abg jemz...

aku adalah peminat setia blog mu....blog ko mmg seronok, diharap ko akan jadi blogger2 terkenal seperti Bro.sinaganaga, tok rimau dan ramai lagi dalam group sindikit sol-jah(http://sol-jah.blogspot.com/)

huhu citer dalam blog ko macam kat opis aku jugak,emmm kite ni satu company ker???huhuhu apa nama opis ko hah??? Berbalik cite kat opis aku ni...CCTV dipasang xbyk,kat tmpt aku ada 3 je(mngkn akan tambah lg kut)satu kat pintu masuk,satu kat tgh2 dan satu lagi kat blkng!!!(pintu belakang yg takleh bukak sbb kunci takde,xtau sape simpan!)
betul kata ko kite sejak lahir lagi dah ada CCTV yg maha besar lagi Agong...itu yg kita patut takutkannn....kawan2 aku semua takut skang ni...mana la tau zip seluar terbukak ker...spender atas meja ke....kantoi kanggg hahahaha...alah rilek lar,buek2 mcm xdeee kannnn...hehehe...tp pasal majikan x percaya pada pekerja2 mngkin jgk...biorleee....sebenarnya majikan sayang kat pekerja2nya!!!nanti bila online CCTV majikan akan nampak kami hangus terbakar dek disebabkan kami mempunyai satu pintu shj,krn pintu belakang berkunci!!!kunci taktau sape yg pegang!!! bila tanya kerani....kerani buek taktau...HAMPEHZ betul kalau report BOMBA sure kena kerana xde pintu keselamatan....kalau aku n kenkawan mati......abg jemz....huhuhu jgn lupa sedekah Al-fatihah dan taburlah bunga di pusara kami(pesan kat majikan kami jgn letak CCTV kat pusara kami plak,dah mati pun tak percaya lagi ke)...yg best tu kematian kite org nanti akan online melalui CCTV

lagi satu abg jemz...kat opis kami masih banyak software pirate!!!contohnya microsoft office,semua ada pada macintosh kami,sesungguhnya ianya pirate!!!!kalaulah ada yg dengki g report naya majikan kami....pastu yg report akan dapat RM50 ribu xcaya tanya MIMOS!!!huhuhu kami sayang pada majikan kami...sbb dia yg bayar gaji pada kami,kami xmo report....kalau kantoi sape yg malu....bukan shj majikan yg malu,kami staff2nya jgk akan turut malu...

sepatutnya majikan selesaikan masalah2 yg utama contohnya PINTU KECEMASAN & SOFTWARE PIRATE!!!!

PECINTA IBU TUNGGAL MESIA
adinda amiro