31 May 2009

LONG TIME NO SEE....ROCK KANGKANG.

Baru-baru nie aku terkejut betul geng lama aku call nak buat Gathering. Nie geng tak jumpa dekat 15 tahun aku rasa. Rindu pulak kat kowang, isk! bila ingat kan balik best betul zaman kita org membesar. Walaupun duk kat flat kita org main guli, gasing, layang-layang (buat sendiri lagi tu), laga spider, gambar, getah dan senapang kayu. Budak sekang nie tak tau main camtu zaman sekang nie budak2 sebok ngan gadget elektronik dah...kesian betul kat dia org..heh! Pastu konsert Rock zaman tu banyak betul "Battle of the Bands" "Clash Of The Bands" dan macam2 lagi. Zaman sekang Rock Bosan "Rock Corporate". Search ada buat Konsert Reunion macam best jer..ingat nak ajak budak2 buat reunion kat saner jugak nie. Ingat masa dulu tengok konsert kat stadium negara siap panjat lagi tu. Yerlah budak sekolah mana ader sen masa tu. Tengok Lefthanded pakai kasut "Aliph" aku guling2 kat umah nak beli kasut tu yerlah simpanan tak cukup.

Almari aku diserang Anai2 baru2 nie...abis buku dan album gambar. Belek2 ader jumpa beberapa gambar lama. Nak tergelak pun ader nengok pix lama2 nie. Tapi zaman tu paling best pada geng San Peng Flat Sri Selangor : Din Rewang, Ajep Falling, Bijan, Alley, Dayday, Mimi, Boydog, Budin, Ali Keramat, Abang, Bad Taik, Fendi Kambing, Din Glamour, Din Ikan saper lagi haaa aku pun dah tak ingat dah banyak block tu nak ingat baper belas tahun tak jumpa siol...kita jumpa Di Gath kat Melaka isyaallah!

Sekitar tahun 90an Malam Tahun Baru dekat Dataran Merdeka.

Rock Gaya SYJ...Lepark Daya Bumi sebelum jelajah seluruh KL mlm Tahun Baru.

Dulu lif nie dinding kayu abis semua kena conteng..last2 dia org pakai besi, perlagi pose metal lah.

Rock Malaya...Kira Rock Abis lah nie ader bendera kat belakang pengaruh Loudness.Pantai Pulau Pinang 1991...ingat nak buat stail Sepultura - Beneath The Remain" tak jadik tak pakai t shirt hitam..heh!

thankz Anai2

"Barakat Salamat"

5 comments:

Princess Buttercup said...

Susah aku nak camkan mana satu ko... hihiih...

jembalangz k-rexz said...

Ko nie..yang cute tu aku ler...

Zu Ismail said...

heh... camne agaknye ku buleh berkenan... troma betul gambo2 nin

ZulDeanz said...

Dulu muka ko lain erk?... dulu senangla nak tengok konsert Wings dan Searh kat Stadium Negara erk?

krules said...

arrggghhhh........ rock.... bro, wa tabik spring kat lu pasal still ingat dan kenang member2 lama. siap pic lagi. wa ingat lu dah kerek skarang. rupanya lu tetap lu. gua tabik lu. kita jumpa kat melaka nanti. insyaallah. hidup strangers........