19 January 2009

JAKUN KALAU SOKONG BN

Menang dalam satu-satu pilihan raya kecil bagi parti pembangkang bukanlah suatu tugas yang mudah malah kadangkala ia hampir mustahil. Bayangkan keseluruhan jentera kekuatan parti pemerintah yang tidak pernah bertanding mengikut peraturan itu, akan ditalakan ke arah jentera pembangkang yang kecil dan serba kekurangan.
Tetapi dalam politik tiada yang mustahil.

Akhbar hari nie mengatakan org2 BN pelik mengapa pemuda sekarang nie mengundi PAS. Bagi aku aku org tua2 jer yg sokong BN nie. Tapi tak semualah tapi kebanyakkanlah. Tunggulah 4 tahun lagi org2 tua semua dah makin tua. Org muda pulak akan menentukan masa depan negara. Yg best tu sharizat cakap kat TV3 dia tak nampak mengapa BN boleh kalah dekat Kuala Terengganu. Cakap riak sangat ko duduk kat KL pastu nak cakap banyak @#$%. Pastu BN kalah nie senyap lak. Lebuhraya pun tak siap2 lagi nak buat lebuhraya lagi satu..pahler hotak kowang. Aku balik rumah mak mertua aku dah dekat 4 tahun tak siap2 lagi. Ada hati nak buat lagi satu.. "cakap tak nak jatuh berlagak cam kepala @#$%^". Orang bukan tak nak pembangunan...tapi apesal kalau ader pilihanraya baru nak buat pembangunan? Dan aku berhak nak bangkang sebab aku mengundi..aku mengundi pada hari mengundi bukan pada hari gawai.
don't ask what u can do for your country..
ask what your country can do for u.
"Barakat Salamat"

2 comments:

Anonymous said...

BN ni sebenarnya pati anak beranak... kalau bapak jadi Menteri habis sedara mara jadi menteri gak..
Tah bila bapak aku pulak nak jadi Menteri...Opss..

Anonymous said...

wey..bapak ko kan dah lama meninggal...