14 January 2009

AKHBAR SUKAN PERTAMA DI MALAYSIA

Majalah Sukan di malaysia nie memang banyak di pasaran tetapi akhbar untuk sukan sahaja tidak ada keluaran di malaysia, walaupun di luar negara berlambak keluarannya. Baru-baru nie syarikat aku dapat satu job mencetak akhbar berbentuk sukan. Dan owner punya akhbar nie adalah bekas pemain kuala lumpur sekitar tahun 80an.
Akhbar tu namanya "AKHBAR SUKAN MALAYSIA" katanya akan dijual hari jumaat nie. Harganya RM2.00. Sebulan 2 kali dan kalau permintaan tinggi akan jadik seminggu sekali. Yang best yer tgh nak output job tu file poster dia kecik berukuran A5. Member aku besarkan file tu sendiri mau ingatlah A5 punya file besarkan sampai 4 kali ganda pecahlah gambarnya. poster Liverpool pulak tu. Member aku sound kat customer tu suruh aku design poster Liverpool memandangkan aku nie penyokong Liverpool. Aku no hal punya Liverpool punya pasal. Tengah-tengah design dah nak abis tiba2 MAC (apple comp) aku stuck....arghhhhhh!!! setan gondol punya komputer. Tapi sabar aku buat lagi sekali lagi padahal poster tu nak pakai ari tu jugak. Dalam setgh jam aku buat siap jugak poster tu. Walaupun aku tak baper puas ati ngan design tu.

Yang aku tak percaya dan tak percaya lagi yerlah tajuk utama dia. Amatlah terkejut. Kalau kowang nak tau apa yang aku terkejut cariklah akhbar nie pada hari jumaat.Dan jangan lupa sokonglah akhbar nie 100% bumiputera punya. Yang akan dijual di kedai surakhbar dan jangan carik kat kedai beskal.

never walk alone
"Barakat Salamat"

7 comments:

Anonymous said...

ade ek? baru tahu ni.lepas ni bleh la try beli.

ZulDeanz said...

Cerita Selangor takder ke Bro?

Anonymous said...

next issues kot...aku dah sound kat owner tu..kena banyakkan citer s'gor dgn liverpool baru laris di pasaran..tak gitu zuldean?

Anonymous said...

Rasanya boleh bertahan 2-3 issue je akhbar ni..
Layout nya macam budak baru belajar.

Anonymous said...

nak jemput buat coverage berita sukan boleh? please email me chiemanez@yahoo.com. as soon as possible eh. tq

Hazariel said...

xkan xder citer pasal man u kot aku nie peminat manu , ramai peminat man u daripada peminat Liverpool

Anonymous said...

helo..saya afendi, saye nak tanye brader pasal akhbar sukan tuh boleh tak? email saya koi_sas0105@yahoo.com.my
phone: 0172090372