30 December 2008

HON LEMBU and THAN BABI FOREST CROSS BY...(edisi Dwi Bahasa)

Cuti Krismas baru me n my wife balik terengganu. Sebab long time tak jumpa mother in law. You all knowlah kan kl to ngganu is long time nak sampai. Semasa isi minyak kat pertronas somewhere kat gombak ada mamat minyak tu soundlah aku yer viper dah keras. Apa hal aku punya keta who cares. Tapi aku belilah jugak... viper tu memang keras pun 2 tahun tak tukar. Mamat tu sound ader viper silikon dulu price dia RM59.90 but now very murah RM39.90. On de way kat highway after lachang kot...the rain is going down so heavy duty i tell you. Sampailah kat ngganu raining tak berhenti. Nasib baik beli viper silikon tak sia-sia. Lepak kat ngganu 3 malam 4 hari tu pun hujan all the time.
Ok on de way back Ngganu ker KL thatz de story begin....
Semasa on de way back somewhere before dungun. Masa drive tengah layan lagu tiba-tiba seekor lembu simply jer lintas jalan... dengan muka selamber lembu jer lintas aku nasib baik tak panic. Aku Hon Lembu tu...tapi selamber jer dia jalan. I think in my genius brainlah kat ngganu nie lembu always all de round in de road. If de lembu cross someone will be hurt or die. Pelik jugak masyarakat kat sana tak ambik kisah safety org lain. Last 2 year ago my friend die sebab org lain elak kambing and then langgar my friend. My friend dan anak umurnya tak sampai setahun meninggal also kambing to. Satu lagi lembu-lembu kat sana banyak bukan satu guardians jer ramai guardians. Dan lembu tu kenal guardian dia dan guardian tu tau plak kenal lembu sendiri. Saper bijak lembu ker guardian? I think lembu n Guardian bijak b'koz they know each other hahahaha! (laugh to myself). Aku hon lembu tu...lembu tu bukan tau apa pun. Dah nama yer lembu aku hon sampai esok pun dia buat muka selamber lembu jer..hahahaha!(laugh to myself again).
So aku teruskan perjalanan. Dalam 10 minute perjalanan aku dikejutkan lagi satu bender besar hitam macam kotak cross jalan. Apa neraka (wat de hell) is Babi Forest plak cross by nyaris tak langgar kalau tak kena repair satu hal kena samak lak keta aku. I look in the back mirror keta berjunction siur kat belakang keta aku elak babi forest tu (dia org pun takut nak kena samak keta) hahahahah! (laugh to myself again n again). Kakak aku cakap babi tu tak leh pandang kiri dan kanan, dia jalan menyondol jer. Kalau dia pandang kiri dia akan lupa jalan. Babi mudah lupa. Tak bole salah babi forest tu sebab babi tu tak der guardian. B'koz de babi's belong to forest that why dia org panggil babi forest. Kalau duduk kat town dia org panggil babi's town..hahahahah! (lol). Kali nie aku tak hon.
Moral that story don't hon de lembu.
...go to school by bus!
"Barakat Salamat"

3 comments:

Princess Buttercup said...

Lain kali..kita kena buat highway utk binatang2 melinta..ataupun jejantas pun ok gak..tapi bagi babi, kena buat berasingan sebab kalau babi bersentuh dengan lembu tu nanti, guardian lembu kena samak gak lembu tu sebelum disembelih kan...?ke tak yah?

Anonymous said...

emmm...ikut lembu tulah kalau lembu tu rasa diri dia islam kenalah samak...

daffodils mone said...

Konfius. Viper ka wiper?