15 June 2011

SUPER 8

Akhir dpt juga gua tgk citer nie..dari minggu ker minggu, memandangkan Green Lantern on de way baik gua layan cepat2....


Citer yer berlaku pd sekitar tahun 1979 di pekan kecik Ohio. Sekumpulan budak2 sedang buat projek mini film di sebuah stesen keretapi. Tiba2 telah terjadi satu kemalangan sebuah pickup dgn keretapi. Dlm babak kemalangan tu gua dah mula gerun...angle kamera sound effect mmg giler seolah2 saper yg tgk akan terasa kat situ (kena tgk kat wayang baru dpt feel). Lepas tu kejadian aneh telah berlaku..anjing ilang, karburetor ilang dan pihak askar bersepah2. Rupa2 yer kerajaan telah buat satu projek rahsia di pekan tu. Dan nak tau apa....pi layan kat panggung. Dan polis kampung cuba carik sebab musabab perkara nie berlaku. So saper2 yg blom tgk...aku sarankan pi tgk...nak kata best ker citer nie aku bole katakan bolehlah, lagi best dari cloverfield dan ader babak bus terbalik lebih kurang mcm babak Jurasic Park 1. Dalam saspen ader lawak jugak, yerlah sebab hero yer sekumpulan budak2.


Pastikan tak bawak budak bawah umur 13 thn...kalau bawak tak bole masuk heh!!. Kalau tgk kat wayang jgn bangun cepat2 sebab ader short film yg budak2 tu buat.


Rating Gua : 3.5*/5*


...."Barakat Salamat"

1 comment:

Princess Buttercup said...

Bagus la brader ni, skrg Rajin update blog.. Teruskan..