16 July 2009

TAK NAK PERGI SEKOLAH JUGAK....

Anak perempuan aku Nafeesa nie kalau nak pergi sekolah bukan main suka sangat. Sangat suka pergi sekolah sampai tak sabar-sabar. Tapi baru2 nie dia mengeluh tak nak pergi sekolah..aku ngan bini aku terkejut jugak.

Aku tak dapat agak apa persal dia tiba2 tak nak pi sekolah. Bini aku buat siasatan kat Si Nafeesa nie....rupa2 yer buku sekolah BM dia hilang jesteru itu cikgu BM dia telah memarahi anak aku. Nafeesa ader mengadu yg dia tak suka cikgu BM tu sebab dia garang . Bukan budak2 kalau kena marah dia akan jadik Fobia..iskkk!

Sebelom nie duit yuran hilang dalam beg sekolah. 5 bulan tak der masaalah pun masuk bulan ke6 bole ilang pulak. So cikgu pun pelik jugak apersal si Nafeesa nie tak bayar lagi yuran nie dah setgh bulan dah. Kalau bulan2 lain aku bayar awal yerlah gaji aku masuk 25hb so aku bayar cepat2lah takut terpakai.  Cikgu tanyalah kat Nafeesa Mama dah bagi duit ker?....selamber dia jawab Mama belom gaji lagi..iskkk!! Cikgu pun heranlah....lantas menelefon Bini aku cakap yuran tu dah bayar ker blom....Beruk terkejut sama2 ngan bini aku...aku pun terkejut sama2 ngan beruk tu. dia ingat kalau ilang...ilang camtu jerrr....takper aku tak ler marah sangat bukan salah dia pun...tapi zaman sekang nie budak2 kenal betul dgn duit. Kalau tak takan duit yuran ilang...aku rasa tercicir tu tak nak tuduh2 anak org. Takder rezki...aderlah aku buat silap tu.

Aku tepon cikgu dia bagitau hal sebenarnya (sebenarnya bini aku yg fon..heh). So kita org naklah beli buku BM tu, tapi buku tu tak jual satu2...payah jugak nie....Abis tu Nafeesa tak nak pi sekolah. Payah jugak nie...pujuk dah banyak kali ayat yg kuar kat mulut dia..." TAK NAK PERGI SEKOLAH JUGAK........" 

Selalu jugak aku nengok wayang ngan Nafeesa nie dua beranak jer nie...ermmm dah besar anak sulung aku. Kejap celik kejap celik...Tahun depan darjah 1. Dulu aku ingat anak pompuan nie tak baper best bawak kuar....tapi best rupa2 nyer...pada saper2 baru kahwin nak dapat anak jangan memilih sangat anak laki ker anak pompuan ker....semua best kurnia tuhan....kena didik baik2 yg tu penting.

Tanak pergi sekolah ok lagi....
buku ilang........
camner buku tu ilang yg tu perlu tau.

sweetchildomine
"Barakat Salamat"

8 comments:

sabsoi11 said...

"Beruk terkejut sama2 ngan bini aku...aku pun terkejut sama2 ngan beruk tu". tak puas hati betul aku baca ayat ni...rasa nak sepak kau je..

materabak said...

"mere baiyo dosto, puri zendegi, puri ummat, puri duniahey, pirrraaahhh!"

sabsoi11 said...

Serius des ne?........ Serius dessiyo!

Princess Buttercup said...

Citer ko nih tak abis la...abis tu sekarang ni dia nak gi sekolah tak?...ko nih.....citer biar sampai abis.... ko nih...

K-ReXz said...

Pegi akhirnya....tu pun aku kencing kat Nafeesa yg aku dah call cikgunya...pastu jajnji akan bawak dia nengok Ice Age 3....sampai sekang dia tanya biler nak nengok...

fandy yusof said...

k le anak ko x nk p sekolah sbb buku ilang. ko dulu x nk p sekolah sbb x nk bawak buku...hua3...
-fandy-

DeeN said...

Buku ilang sebab tercicir kot.. takpon buku tu lari pegi dbp. Hehe!

admin said...

Nice Blog. Congrats.
-Zakir Ali ‘Rajnish’
{ Secretary-TSALIIM & SBAI }
[Editor- Children’s Poem & Adult’s Poem]